2016/01/07

Fotografie 2010/2012 - herbaciane zimnomelisowe.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

 https://www.facebook.com/nagrodzkaart/    http://www.maxmodels.pl/fotograf-dzikikrolik.html    http://www.photoblog.pl/zimnaherbatkazmelisy    http://zimnaherbatkazmelisy.deviantart.com/    https://www.instagram.com/nagrodzkaart/    http://melisowa.tumblr.com/


   Szczerze mówiąc nie jestem w stanie określić, skąd dokładnie wzięła się moja miłość do samodzielnej fotografii. Od dzieciaka do czasów mniej więcej początków licealnych uwielbiałam operować ołówkiem, węglem czy kredkami, w wyniku czego powstawały prace głównie zamieszczane na zminomelisowym herbacianym deviancie. Jednak wspomniany deviantart.com nie specjalnie przyczynił się (z wyjątkiem gotyckiego lub hippisowskiego wizerunku niektórych artystów) do związania mojej osoby z informacjami na temat przysłony czy migawki - raczej były to dokument, muzyka i zakupy...
   W okresie dorastania i jako takiego tworzenia namacalnego słuchałam głównie polskiego rocka, rzecz jasna Dżem i Perfect wysuwały się na czołówkę, gdzieś dalej była Coma, Kazik, Lao Che, Strachy na Lachy a po drugiej stronie sinusoidy pojawiali się Michael Jackson, The Kelly Familly, Metallica, t.A.T.u, David Bowie oraz Shakira, Rihanna czy Kings of Leon (Somebody słuchałam naprzemiennie ze Street Spirit Radiohead przy czytaniu w gimnazjum Buszującego w zbożu). Muzyka więc nakreślała nieco moje upodobania estetyczne do poszarpanych i znaczonych długopisem dżinsów, flanelowych koszul, glanów, trampek, wojskowych spodni i koralików na próbach stworzenia z pasma włosów czegoś na kształt dreada (powstały trzy kołtuny - nawet przyjemne dla oka - lecz tak nie wygodne w porze przyłożenia twarzy do miękkiej poduszki, że za każdym razem rozczesane). Jednakże wciąż szczytem moich fotograficznych zrywów pozostało uwiecznienie Gosi odzianej w bluzkę prawdopodobnie Ganersów na dzikiej kamieńskiej plaży czy fotki z Woodstocku.
   Mimo iż sceniczne stylizacje moich idoli były dość inspirujące potrzebowałam kolejnego bodźca, który pojawił się dość wcześnie, bo jeżeli mnie pamięć nie myli pod koniec podstawówki, to jednak dopiero późniejsze powroty do tej historii były istotnie przeze mnie przyswajane. Mowa tutaj o: My, dzieci z dworca ZOO - pełen naturalizm, dramat i wspaniałe tragiczne dokumentalne fotografie. Później ekranizacja tej książki i BUM - scena z ucieczki przed organem ścigania i scena koncertu. W pełni ukształtowany emocjonalny obraz jednocześnie poezji (to że sztuka pisana zwykle wiążę się z niepełną trzeźwością umysłów, wiedziałam już poznając dzieła i biografię Rimbaud.'a) i bezsilności upodlonego człowieka, który był zalążkiem późniejszych poszukiwań estetycznych, jakich efektem był fenomen Kate Moss i zrozumienie aktualnego ideału kobiecej sylwetki - heroin chic.
   Jako nastolatka czułam się pełna sprzeczności, w porywach złego samopoczucia nawet hipokryzji, gdyż pijąc w tygodniu piwo między żółcińskimi trzcinami miała w głowie już wizję weekendowych czarnych obcasów i tak popularnych wtedy na imprezach wielkich kolczyków - kół. Jako że mieszkałyśmy wszystkie w małym miasteczku w okresie gimnazjum istotną rozrywką był wypad z dziewczynami lub rodzicami do szczecińskiego kina i pierwsze zakupy w tak zwanych sieciówkach. Bluzeczki no name zostały powoli wymieniane na szmatki z Tally czy H&M, a w google zaczęły pojawiać się hasła typu: szafiarki, blogi modowe.
   Pamiętam, że wtedy na moim photoblogu (dzięki któremu śledziłam poczynania mojej tego czasu lekko emoskejto Oli) gościła artystyczna fotka, na której to wyciągam język w stronę czarnej szyby, moje odbicie wykonuje ten sam ruch a pod zdjęciem pewnie tekst niezrozumiały. Odkryłam niesamowicie inspirującą Jeany Kicz, która była dodatkowym impulsem przy Emilie Autumn do zgłębiania tematów gorsetów, pin up i burleski oraz fantastyczną zenibyfajnie (do dziś obserwuję poczynania Magdaleny Strzyżewskiej i Aleksandry Wydrych, lecz już nie na fbl a insta).
   Następnie wśród odwiedzanych przeze mnie stron pojawiły się blogi Maffashion, DEYNN czy Alice Point. Byłam zachwycona tym jak dziewczyny łączą swoje pasje z kobiecością. Dostępność rockowych produktów stała się standardem, jaki parę lat wstecz widziałyśmy z siostrą będąc na kilkudniowym wypadzie w Szwecji. Zachłysnęłam się magią ćwiekowanych szortów i zapragnęłam powiększać swoją kolekcję butów o koturny i czarne lity. Moje wcześniejsze naiwne i dziecięce przekonanie, iż biodrówki, długie paznokcie i pełen mocny makijaż uwłacza kobiecie zakochanej w muzyce zdawało mi się wyższej, zostało zamknięte w mosiężnej skrzyni i zepchnięte z klifu na samo dno oceanu. Weszłam w drugą fazę (pierwszą były marzenia o i rozważania kwestii romantycznego pocałunku oraz przetestowanie podpasek na własnych majtkach) stawania się kobietą, zaakceptowałam potężną rolę seksualności w ludzkim społeczeństwie i zrobiłam pierwsze kroczki w kierunku pokochania jej - przy niemałym buncie moich radykalnie feministycznych nastoletnich poglądów).
   W ciepłe dni 2010 roku pożyczonym aparatem Kazimierza sfotografowałam moją hippisiarską Gosię, której włosy były jeszcze jasną rudością a dłonie podobnie jak i moje lubiły robótki typu zabawa farbą lub nadziewanie koralików na żyłkę. W nieco dni chłodniejsze na zdjęciach pojawiły się Maja i Natalia w towarzystwie zimniejszych barw i białego smutnego misia. W kolejnych szarościach pojawił się siostrzany husky Sawyer jak i sama siostra pozująca w dolnej części bielizny i czarnym T-shircie. Bieli i jej kontrastu z małymi kolorystycznymi wyjątkami trzymały się inne obrazy - zarówno portrety leżącej Gosi, gotyckiej Mai, jak i Karoliny z kieliszkiem wódki na parapecie - nadające pierwsze dźwięki głuchemu tworowi jakmi były fotografie herbaciane zimnomelisowe.
   Święta tego roku okazały się być przełomem w moim życiu - dostałam aparat Sony pod choinkę, mój własny, który okazał się być wiernym przyjacielem na kolejne lata. Prawdziwa amatorszczyzna ruszyła pełną gębą. Czasu okołosylwestrowego powstały fotografie w moim jeszcze bordowym pokoju z Mają w roli modelki oraz mną przy autoportretach. W parku fotografowałam sensualna Natalię, w ogrodzie i salonie pełnym antyków w sukni ślubnej oraz na małej kładce w stylizacji niebanalnej ze spodenkami moro i białymi perełkami Paulinę a Karolinę w glanach z breloczkiem dzidzi-myszki i gorsecie białym bieliźnianym na placu zabaw kamieńskim.
   Słońce wiosny i lata kolejno łapałyśmy z jedną z rudości nieco ciemniejszą nad golczewskim jeziorem jak i później nad dziwnowskim bajorkiem drepcząc od strony Międzywodzia, natomiast z modelką o włosach brąz nad Dziwną korzystając nielegalnie z łodzi, z jakiej chwilę później zostałyśmy delikatnie mówiąc wyproszone. Maja miała przy tamtej sesji jak i przy kolejnej na boisku naszej podstawówki moje obuwnicze nabytki, bo był to właśnie etap, który nakreśliłam powyżej, etap odetchnięcia od dramatu i narkotycznych wierszy, przyswajania natomiast radości i tęczowych kolorów konsumpcjonizmu. Dwie Karoliny załapały się na sesje w ruinach wielkiego budynku z czerwonej cegły, jaki od dłuższego czasu służył raczej głównie za wysypisko i wychodek okolicznych panów nadużywających alkoholu - wady zapachowe zostały zniwelowane przez walory artystyczne. Natalia została nawet uchwycona w etapie rudości na kurtce mojej tatowej w tle świeżej trawy, a inne rudości przyłapałam na balkonie podczas dnia słonecznego oraz ulewnego.
   Jesień i zimna przyniosły z sobą trochę zdjęć majowych i kasiowych emocjonalnych, nostalgicznych jak i wrzeszczących o wątpliwościach i bezradności. Powstały też zdjęcia Mai w pierwszym z kolekcji gorsecie oraz portrety z plaży w sukience przyszło-niedoszło studniówkowej, a Pola złapała starą analogówkę i pozowała w dżinsowej katanie.. Portret ze śmiechem na molo był robiony podczas narastającego deszczu, z kolei kucająca Maja ma na sobie moje najukochańsze ponoć belgijskie wojskówki. Szarości Gosi są nad wyraz spokojne jak na jej duszyczkę.
   Pierwsza połowa roku 2012 zdaję się ożywać wraz z coraz cieplejszym słońcem. Natalia pozuje na wale w nieco hippisowej wersji, Maja raz skacze po wydmach a raz relaksuje się w fioletowej sukience i rozmyśla moro kurtce. Na kolejnych sesjach wygina się w moich wymarzonych czarnych litach, w których równocześnie uczę się sama chodzić szykując się do studniówki i uśmiecha się w czarnej koronce w lasku na skraju Kamienia. Następne fotografie wykonane były w miejscu gdzie wcześniej docierałyśmy z Pauliną do kładki nad zalewem. Ktoś pozostawił tam przedmiot niebieski do poruszania się po wodzie, co było czynnikiem decydującym o pierwszych dość spontanicznych zdjęciach i jakąś miłą zachętą do powrotu na kolejne bardziej ambitne, na których Maja pozowała w bieli korzystając z uroków niewielkiego drzewa i wszechobecnych trzcin.
   Kolejna połowa roku i następne miesiące poszły bardziej w kierunku kontrastów barw i konkretów emocji, dlatego też delikatną nagością pleców Mai postanowiłam zakończyć etap herbaciany zimnomelisowy.


mod.: Gosia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Kaśka.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Natalia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Maja.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Gosia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Natalia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Maja.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Paulina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Paulina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Natalia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Natalia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Gosia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Gosia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Kaśka.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Karolina.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Kaśka

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart


alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Pola.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart






mod.: Gosia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



mod.: Natalia.

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart





alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart



alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaartalicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

alicja nagrodzka fotograf szczecin fotografia kobieca nagrodzkaart

 https://www.facebook.com/nagrodzkaart/    http://www.maxmodels.pl/fotograf-dzikikrolik.html    http://www.photoblog.pl/zimnaherbatkazmelisy    http://zimnaherbatkazmelisy.deviantart.com/    https://www.instagram.com/nagrodzkaart/    http://melisowa.tumblr.com/

nagrodzkaalicja@gmail.com

19 komentarzy:

  1. Wspaniałe zdjęcia! :)
    www.allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. witaj. do tej pory nie miałam czasu na zagłębienie się w świat Twojego bloga. nie odwdzięczałam się więc komentarzami, ale teraz to nadrabiam. super fotki - zazdroszczę umiejętności pracy z żywym modelem ;) mnie nigdy to nie wychodziło :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Od dawna nie sprawdzałam komentarzy w poprzednich postach nawet. A tutaj taka miła niespodzianka. <3

      Usuń
  3. Niesamowite, intrygujące fotografie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Potrafisz przekazywać emocje na zdjęciach. Uwielbiam takie fotografie! Podobają mi się bardziej niż te takie wyidealizowane, dopracowane w każdym szczególe (kobiety w idealnej pozie, z idealną cerą). Może dlatego, że w takich niejednokrotnie brakuje emocji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ten komentarz. Emocja i klimat są dla mnie bardzo ważne i pracuję nad ich przywórceniem na pierwszy plan w moich aktualnych zdjęciach. :)

      Usuń
  5. Kiedyś mi się wydawało, że ja nigdy dobrego zdjęcia nie zrobię i nie było to moją pasją. Odkąd zaczęłam więcej podróżować, nie wyobrażam sobie życia bez aparatu. I choć wciąż robię je na automacie, choć mam bardzo dobrą lustrzankę, to sprawia mi to ogromną frajdę. I potrafię obejść obiekt dookoła, żeby mieć fajne ujęcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeboskie kobiecie zdjęcia, wow!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia sa cudowne.Chciałabym tak robić. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nie jestem na tyle odważna, żeby publikować zdjęcia z moich początków fotografowania. jednak dzięki temu widać progres. powodzenia w dalszym doskonaleniu swojej pasji ; )

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się to że bystrze obserwujesz własne etapy twórczości, rozwijaj się dalej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow , każde zdjęcie ma swoją historia i klimat , potrafisz to wszystko pokazać niesamowicie.
    Życzę Ci dalszego rozwoju i czerpania satysfakcji i radości z tego co robisz :)

    OdpowiedzUsuń